Зворотній зв'язок

Зворотній зв'язок

Наш менеджер зв'яжеться з Вами через 15 хвилин

Місце інтелектуальної власності в бізнесі

Озирніться навколо себе, що ви спостерігаєте? Вірно! Ви оточені різноманітними предметами інтелектуальної власності: на стіні висить картина, із iPod лунає улюблена музика, підлогу прибирає робот-пилосмок, на вашому підприємстві програміст створив нову комп’ютерну програму, дизайнер розробив для вашого проекту стильний логотип, список можна продовжувати безкінечно…

Над створенням того чи іншого об’єкту інтелектуальної власності дуже часто працює не одна людина, а цілі команди,  підприємства, корпорації. Візьмемо для прикладу кінофільм. Над його створенням працюють режисер-постановник, сценарист, автор музичного твору,  художник-постановник, оператор-постановник. І це тільки ті особи, що згідно законодавства України є авторами кінофільму. А як же актори, скажете ви?  А скільки ще  осіб залучено  до створення кінофільму: гримери, звукорежисери, костюмери…, вклад і праця яких, звісно, не є продуктом інтелектуальної власності, але навряд чи без їхньої участі на світ з’явився б черговий шедевр кінематографу.

На сьогоднішній день майже кожен товар, послуга містять у собі об’єкти інтелектуальної власності або самі є такими об’єктами. Скажімо, сьогодні ви прокинулися й вирішили стати блогером, а для цього вам необхідно розробити власний веб-сайт. Ви звертаєтеся до програміста, дизайнера, пишете тексти, наповнюєте сайт зображеннями, фотографіями, музикою, відео. Але не забувайте, що контент, яким ви наповнюєте сайт (якщо він, звісно, не створений вашим інтелектуальним, творчим трудом), повинен бути розміщений на сайті на підставі письмового дозволу (ліцензії) правовласника такого контенту. І, звісно, не забудьте подбати про головне — підписання з програмістом та дизайнером, які працювали над розробкою сайту, договору про передачу авторських прав на сайт, а потім зареєструвати його як об’єкт авторського права.

Не важливо, які об’єкти інтелектуальної власності створюються, важливо вчасно подбати про юридичні аспекти захисту таких об’єктів, їх належного юридичного оформлення, реєстрації (авторських прав, торгових марок), управління такими об’єктами для того, щоб отримати від цих об’єктів найбільшу комерційну вигоду.

Приміром, ви автор музичних творів. Створили прекрасний музичний твір, яким зацікавився топовий артист-виконавець та хоче придбати у вас на нього права. І ви, перебуваючи під враженнями, не задумуючись про наслідки, підписуєте, навіть не читаючи, договір, внаслідок чого позбуваєтеся всіх прав на музичний твір. Проходить деякий час, пісня починає займати найвищі позиції в чартах, словом, лунає звідусіль. Ви починаєте шкодувати, що вчасно не звернулися за юридичною консультацією, над тим, як би було добре залишити собі бодай якусь частину прав, щоб і надалі отримувати дивіденди (роялті) від вашої творчості.

В усіх вищеперерахованих випадках вам необхідно належним чином подбати про юридичний аспект створення, використання, управління та захисту інтелектуальної власності

Якщо ви створюєте об’єкти авторського права, то вам необхідно подбати про їх реєстрацію, якщо ви плануєте чи хочете використати в своїй діяльності чужі результати інтелектуальної власності, то вам, звісно, необхідно підписати відповідну ліцензійну угоду, якщо ви розробили дизайн логотипу, то вам слід зареєструвати його як об’єкт авторського права, а якщо логотип є вашим комерційним найменуванням, то його слід зареєструвати як торгову марку.

Ваша інтелектуальна власність – це запорука вашого вдалого бізнесу, проекту. Вона сприятиме розвитку та зростанню вашого бізнесу.

Щоб максимальним чином використати всі потенційні можливості від результатів своєї інтелектуальної власності – обов’язково подбайте про всі юридичні складові комерційної реалізації об’єктів інтелектуальної власності.

© Царик Олеся, 01.02.2019 рік.

Використання опублікованих текстів захищено авторським правом, будь-яке відтворення чи використання без дозволу правовласника сайту заборонено!