Зворотній зв'язок

Зворотній зв'язок

Наш менеджер зв'яжеться з Вами через 15 хвилин

Співпраця з лейблом. Договір з лейблом. Підводне каміння.

Співпраця з лейблом. Договір з лейблом.

Більшість артистів займаються творчістю з метою отримання прибутку, можливо, на етапах становлення мета була й інша, але єдиною творчістю ситим не будеш. Тому доводиться шукати способи комерціалізації своєї творчої діяльності. Для багатьох артистів, особливо початківців, співпраця з лейблом є найпростішим, а іноді і єдиним можливим способом комерційної реалізації творчості.

Саме лейбл зосереджує в собі всі можливі шляхи для комерційної реалізації творчості артиста, що включає  в себе такі компоненти: цифрову дистриб’юцію контенту на локальні та світові digital-вітрини, ліцензування контенту для телебачення, кіно, реклами, управління майновими авторськими, суміжними правами, їх захист, промо- та pr-підтримку артиста.

Договір з лейблом

Як і будь-яка співпраця, співпраця з лейблом розпочинається з підписання договору. Форма договору пропонується лейблом. Хочу закликати вас, артисти, не ставитися легковажно до процесу укладання договору з лейблом. Перед підписанням договір потрібно уважно вичитати, при необхідності внести до нього зміни. Я знаю, що багато артистів, навіть думки не припускають, що договір із музичним видавництвом можна редагувати. Свободу договору та паритетне визначення його умов ніхто не відміняв. Тому договір із лейблом не лише можна редагувати, а частіше, щоб не потрапити в так зване «видавниче рабство», — необхідно.

Аргумент, що видавництво може в такому разі відмовитися від співпраці – не аргумент. Чому? Тому що, якщо лейбл зацікавлений у співпраці з артистом,  буде домовлятися на взаємоприйнятних для обох сторін умовах договору. Не забувайте, що співпраця з артистом для лейблу не менш важлива, як співпраця артиста з лейблом. Адже лейбл працює за комісію від комерційної реалізації саме творчості артиста.

Підводне каміння

На що ж варто звернути увагу в договорі з лейблом, яке підводне каміння чекатиме артиста в майбутньому у випадку підписання договору без внесення необхідних поправок, розглянемо далі.

Строк дії договору. Більшість договорів із лейблами укладається терміном на 3-5 років. Такий тривалий термін пропонує видавництво. Повний результат роботи видавництва з комерційної реалізації контенту за один календарний рік  артист може отримати лише до кінця другого року співпраці з лейблом. Тому строк співпраці в три календарні роки цілком логічний та справедливий для того, щоб повністю оцінити роботу лейблу. Особливу увагу також варто звернути на наявність положень про автопролонгацію договору та умови її настання, щоб не потрапити в безкінечний кругообіг продовження дії договору.

Способи використання лейблом контенту. Реалізація контенту способом публічного виконання  більшою мірою здійснюється організацією колективного управління (ОКУ), тому, щоб не «попасти» на додаткову комісію, раджу приділити цьому пункту увагу та максимально розділити публічне виконання між лейблом та ОКУ.

Синхронізація – включення контенту до аудіовізуальних творів (фільми, серіали, реклама, анімація тощо). Це найприбутковіший спосіб комерційної реалізації контенту. Тому положення договору з лейблом повинні містити умови про додаткове погодження з артистом усіх істотних умов такого використання музичного твору.

Переробка контенту. У даному варіанті використання музичних творів шкоди можна зазнати в немайнових авторських правах. Тому будь-яка переробка контенту повинна здійснюватися тільки за додатковим погодженням з артистом, що й повинно бути прописано в договорі з лейблом.

Винагорода та звітність. Найчастіше комісійна винагорода лейбла становить 30%, але зустрічаються ставки й 40%, 50%, а в разі великої зацікавленості в артисті, лейбл може пропонувати ставку своєї комісії нижче 20%.

Для того, щоб мати можливість бачити реальну картину комерційної реалізації вашої творчості, приділіть увагу положенням договору звітності про отриману лейблом винагороду за використання вашого контенту. Звіти повинні надаватися не рідше одного разу на квартал без будь-яких умов.

Підсумки

Лейбл для артиста – це реально єдиний посередник між його творчістю та комерцією. Артист без музичного видавництва самостійно не впорається з таким об’ємом роботи, який виконує лейбл для одного музичного твору. А утримувати цілий штат працівників, особливо в умовах карантину, – не найкращий варіант. Тому співпраці між артистом та лейблом – бути, але для досягнення бажаних результатів – бути  з урахуванням вищезазначених рекомендацій.

У статті розглянуто випадки, які найчастіше зустрічаються в умовах договорів з лейблами. Тому для ретельного юридичного аналізу договору з лейблом та внесення відповідних правок, зв’яжіться зі мною за посиланням.

© Царик Олеся, 23.09.2020 рік.

Використання опублікованих текстів захищено авторським правом, будь-яке відтворення чи використання без дозволу правовласника сайту заборонено!